Nieuwsartikel-afbeelding

Samenwerking v.v. Altena en v.v. Almkerk nieuw leven ingeblazen

Al jaren zijn wij met v.v. Altena en v.v. Almkerk in overleg over een mogelijk toekomstig samengaan en nu lijkt er in dit plan eindelijk wat schot te komen. Op 18 juni heeft het college de plannen voor nieuwe woningen op drie plekken in Almkerk namelijk voorgelegd aan de gemeenteraad. Van deze nieuwe woningen zou een deel al in 2030 gerealiseerd moeten zijn.

Een belangrijk onderdeel van deze toekomstvisie is de verplaatsing van de sportaccommodaties in zowel Almkerk als Nieuwendijk, wat de volledige samenwerking van v.v. Altena en v.v. Almkerk tot gevolg kan hebben. Ook tennisclubs LTV Almkerk en TV De Hei en korfbalvereniging ACKC zullen een plekje krijgen op een groot nieuwe sportpark, dat gevestigd gaat worden aan de zuidzijde van de Alm, niet ver van het gemeentehuis en bioscoop Hollywoud.

Nu de plannen van de gemeente steeds concreter worden, is dit het sein voor v.v. Altena en v.v. Almkerk om de verdere samenwerking richting de toekomst concreet te gaan maken. In de nabije toekomst zullen er dan ook diverse commissies opgericht worden om deze samenwerking in goede banen te leiden.

Het zijn uiteindelijk de leden die beslissen over een eventuele fusie en over de belangrijke zaken die hierbij horen, zoals de naam van de club en het tenue.

Kortom, binnenkort hopen we de samenwerking weer nieuw leven in te blazen. We houden jullie hiervan uiteraard op de hoogte.

Bestuur V.V. Almkerk