Nieuwsartikel-afbeelding

Mutaties in de selectie

Zoals elk jaar zijn er wel een aantal mutaties in de selectie. Afgelopen seizoen zijn de gebroeders V/d Leun ons komen versterken. Luuk (foto met nmr 16 op de broek) zou uitgroeien tot een leider in de verdediging. Hij was belangrijk in de opbouw en heeft nagenoeg geen minuut gemist. De goedlachse Luuk was een harde maar faire verdediger. Op trainingen schuwde hij de duels niet. Hij wist ook een aantal keer te scoren uit dode spel momenten. Zijn mooiste moment was zijn goal in het RBC stadion waardoor wij 1-1 speelden.

Zijn broer, Daan, was belangrijk als scorende middenvelder. Hij zou uitgroeien tot topscoorder van de ploeg. Daan die vooral belangrijk was in de diepgang en het openrijten van de verdediging. Het was al snel duidelijk dat hij een neusje voor de goal had. Zo scoorde hij aan de lopende band gedurende de voorbereiding.

De sterke optredens hebben hen beide een ‘transfer’ opgeleverd naar Stedoco.

Maxwell Boateng de Korte zal ons gaan verlaten voor de prof club Patro Eisden in België. Maxwell kwam als 17 jarige bij de selectie en had zich voorgenomen om een seizoen lang in zichzelf te investeren. Zo kwam hij bij de selectie met een duidelijk doel voor ogen. De harde verdediger willen zich voetballend ontwikkelen in het senioren voetbal. Gedurende de voorbereiding en de eerste seizoenshelft heeft hij zich dusdanig ontwikkeld dat hij al snel zijn debuut kon maken. Maxwell heeft zich in de tweede seizoenshelft in de kijker gespeeld van Patro Eisden. Na een succesvolle stage heeft hij een contract mogen tekenen voor 2 jaar.

Als laatste zal Bjorn terugkeren naar zijn geliefde SVS’65 spijk. De goedlachse en immers vriendelijke reus was een graag geziene speler binnen de selectie. Hij viel niet alleen op in lengte maar ook in zijn praatjes ????. Hij heeft een aantal wedstrijden in 1 mogen keepen. Dit heeft hij voortreffelijk gedaan. Voor hem was dan ook de wens om weer iedere week in een eerste elftal te keepen. Vandaar zijn terugkeer naar SVS’65 spijk.

Dan de nieuwkomers in de selectie:

Nick Kant:

Zijn sterke optredens in het tweede, maar ook bij het eerste hebben ervoor gezorgd dat Nick weer in het eerste zal gaan spelen. Hij heeft afgelopen seizoen een stapje terug gedaan, om er nu weer een vooruit te zetten. Zijn laatste optreden speelde hij met het eerste in de nacompetitie. Hier etaleerde hij zijn geweldige trap door 2 maal iemand vrij voor de keeper te zetten. Iets wat hij hoopt komend seizoen vaker te kunnen doen. Wij weten als geen ander dat Nick talent heeft met een geweldige trap. Iemand die het spel kan verplaatsen en waarbij elke vrije trap gevaarlijk is.

Ramon van Dalen:

Zijn sterke optredens in het tweede werden al eerder beloond met een rentree in het eerste. Zo startte hij in de gewonnen thuis wedstrijd tegen ’t Zand in de basis. Hij deed dit voortreffelijk. Zijn ontwikkeling en wilskracht hebben daardoor geleidt tot een plek bij de eerste selectie. Ramon zal de focus leggen op een plek in de achterhoede. Ramon valt op door zijn inzicht en zijn voetballende vermogen. Hij zoekt dan ook graag de oplossing naar voren.

Tom Stupers:

Tom is een keeper die overkomt van competitiegenootEmplina. Tom heeft in de jeugd bij Emplina gespeeld en heeft uitstapjes gemaakt naar OJC Rosmalen, Nivo sparta, Dongen. De laatste jaren verdedigt hij weer het doel van Emplina. De lange keeper komt onze ploeg dit jaar versterken. Tom neemt met zijn 32 jaar aardig wat ervaring mee. Voor de liefde is hij verhuisd naar Gorinchem, waardoor de stap naar Almkerk een abc’tje was voor Tom.

Willian Colijn:

Willian is een sterke ervaren verdediger. Met zijn 31 jaar neemt hij de nodige ervaring mee. Hij speelde vrijwel zijn hele leven voor Wilhelmina’26 op een jaar sv Capelle na. De verdediger wordt geroemd om zijn  werkethos en zijn winnaarsmentaliteit. Wat opvallend is dat hij gedurende zijn voetballoopbaan elke plek in de achterhoede heeft gehad. Zijn voorkeur gaat uit naar een plek als centrale verdediger of verdedigende middenvelder, maar kan dus ook uit de voeten als een back.

Dylan den Exter:

Dylan zal terugkeren op het vertrouwde nest. Zijn uitstapje bij Baronie was een mooie om mee te maken. Hij speelde als aanvoerder van de Baronnen in de derde divisie. Dylan speelde in de jeugd voor Baardwijk en Willem II. Daarna kwam hij via Baardwijk bij Almkerk terecht. Daar speelde de centrale verdediger zich in de kijker van Baronie. De Baronnen pikte hem op voor zijn verdedigende en voetballende kwaliteiten.

Robin Damen:

Robin is met zijn 21 jaar nog volop in ontwikkeling. Zo speelde hij bij Kozakken Boys in het -23 elftal, maar heeft hij ook zijn minuten in het eerste mogen maken. Die ervaring nam hij maar mooi mee naar Achilles Veen. De middenvelder speelde het afgelopen jaar dus in de vierde divisie. De minuten die hij speelden bij Veen vielen wellicht tegen, waardoor hij kiest voor Almkerk. Hij ziet zichzelf als voetballende middenvelder die veel in het spel betrokken is. Zijn voetballende en creatieve vermogen zal de ploeg van Almkerk goed doen.

Jari Zijderveld:

Jari is een veelzijdige aanvaller. Met zijn 23 jaar jong heeft hij nog een voetballeven voor zich. Toch heeft al de nodige ervaring in het senioren voetbal. Zo speelde hij op 17jarige leeftijd al in het eerste van IFC. Daarna verkaste hij naar Nieuw Lekkerland waar hij kennismaakte met het niveau van de eerste klasse. Toen zijn toenmalige trainer verkaste naar De Alblas, ging Jari met hem mee. Ook omdat De Alblas zijn club vanaf kleins af aan is. Afgelopen jaar werd hij topscoorder van De Alblas met 12 goals. Iets wat hem onder andere deed overtuigen een klasse hoger te willen spelen. De goaltjes dief koos ervoor om zich bij Almkerk verder te ontwikkelen.