Almkerk 2 door in de beker!

Het tweede elftal van vv Almkerk heeft zicht weten te plaatsen voor de volgende ronde van het bekertoernooi. Voorafgaand aan de groepsfase was het elftal van Rutger Versteeg favoriet om groepswinnaar te worden. Het elftal heeft de verwachtingen ook waar weten te maken. Hieronder volgen korte verslagen van de gespeelde wedstrijden.

Op zaterdag 31 augustus startte het bekertoernooi met een thuiswedstrijd tegen SSC’55. Na een 4-0 ruststand stond er uiteindelijk na 90 minuten een 9-0(!) einduitslag op het scorebord. In deze wedstrijd kwamen de volgende spelers tot scoren: Stan Zegwaard (3x), Johnny Wilhelm (2x), Marnix de Jong (2x), Daan Koekkoek (1x), Jorg Kant (1x).

Een week later stond de uitwedstrijd tegen SV Capelle op het programma. Onder zonnige omstandigheden wist Almkerk ook gemakkelijk met deze tegenstander af te rekenen; 0-4. De doelpuntenmakers tijdens deze wedstrijd waren: Johnny Wilhelm (3x) en Jeroen Plomp (1x). Voorafgaand aan de laatste wedstrijd was Almkerk eigenlijk al zeker van de volgende ronde.

Maar uiteraard wilde Almkerk ook de laatste bekerwedstrijd in de groepsfase tot een mooi einde brengen. Ditmaal troffen wij SCO in Oosterhout. Na een vroege 1-0 achterstand draaide Almkerk de stand nog voor de rust om tot een 1-2 voorsprong. Vlak na rust kwam SCO terug tot 2-2, waarna het doelpunten regende. Uiteindelijk stond er een 3-8 uitslag op het scorebord en dus had de neutrale toeschouwer een mooie middag. Doelpuntenmakers in dit duel waren: Johnny Wilhelm (5x), Daan Koekkoek (1x), Gijs van het Hof (1x) en een eigen doelpunt.

Met het volle aantal punten en een doelsaldo van 21 voor en 3 tegen gaat Almkerk 2 dus gemakkelijk door naar de volgende ronde van de beker. Wie daarin de tegenstander zal worden, wordt op een later moment bekend gemaakt. Voor nu kan de aandacht richting de start van de competitie. Op zaterdag 21 september trapt Almkerk het seizoen af op het eigen sportcomplex in Almkerk tegen de mannen van Pelikaan 2. Vanaf dan zullen de wedstrijdverslagen ook weer online komen. De aftrap is om 14:30. We hopen ook dit seizoen weer op veel supporters langs de lijn!